Toissapäivänä  illalla yritin treenata jotain. Mutta ei siitä tietenkään tullut mitään kun piti kouluttaa kahta koiraa yhtä aikaa, kun eihän sitä Bella-rouvaa saa aina sulkea häkkiin itkemään. Yritin ottaa Seitalla seurausta, mutta Seita oli vain kiinnostunut pallosta ja kun se vielä tippu piilosta niin mikään ei estänyt enää kiinnostusta. Bella koko ajan juoksi mun namin perässä kun yritin ottaa jotain muuta Seitalla ja Seita vain toi mulle palloa. Toivotonta. Sitten otin Belalla istu, maahan ja seiso käskyjä. Niin kun näytin kädellä että istuisi, niin Bella luuli että piti tehdä otakii-temppu ja kun se ei saanu mun kädestä kiinni niin se lätsäytti tassut kura lätäkköön. Sitten kun mä häivyin sisälle pesemään naamaa niin Bella katto että mikä sulle tuli? suutuitko sä? Ja mitä pahaa mä tein? En voinut muuta kun nauraa Bellalle ja toivottomille yrityksilleni. 

Eilen  Vihdoin ja viimein päästiin junnuharkkoihin. Käytiin ennen lähtöä Nooran(isosisko) kanssa juoksemassa ettei Seita oli siellä harkoissa ihan pöksyissä pysymätön ja että Bellakin sdais jotain liikuntaa, Bella sai sitten luun lohdutus palkkioksi häkkiin yksin jättämisestä. Autossa Seita rauhoittui heti. Se on kyllä tosi hienoa voimme matkustaa missä vain linkkumatkakin meni silloin joskus tosi hienosti ja jos joskus joudutaan mennä junalla niin uskompa että se rauhoituu sinnekkin. Tosi kivat oli nuo junnukarkat. Tällä kertaa tehtiin yksin eikä parin kanssa. Seita häyttäytyi ihan ok:oosti. No se kyllä liikkeissä katsoi muita koiria ja ei oikein kiinnostunut minusta mutta seisoi hienosti. Saatiin hyviä neuvoja että liikkeessä ei kannata käyttää namia kun koira nostelee sitten jalkoja hirveän korkealle. Jospa sitten taas ensi kerralla menisi vähän paremmin, mutta olen tuohonkin tyytyväinen. Me oltiin siellä taas vain puoli tuntia, mutta ensi kerralla ollaan jo varmaan tunti, jos päästään sinne.

 

Tänään  Iltapäivä lenkillä Seita käveli aika nätisti jo, kyllähän se siitä joskus. Minä olen hassu kun pitää tulla tänne kirjottelemaan vaikka ei olla nyt mitään treenattu. silti jostain hihnassakävelystä yms. Ärsyttää kun on tommosta loskaa, koirat on ihan mustia mudasta ja muusta ja kaikki on ihan mustaa. Tulis nyt sitä ihanaa valkoista...   ...   ...   ...   ...   lunta