Elisistä iltapäivä treeneistä. Todella innokkaasti teki Seita, mutta mä en ollu oikeen toko tuulella sen huomasin melkein heti.

Eteen meno:  Otin ihan aluksi tämän , koska se oli Seitasta hauska. Panin suoraa pallon ettei tule epä onnistunutta. Eka kun sanoin että eteen ja näytin kädellä (pitääkö ?) niin jäi noin metrin päähän musta ja seisoi siinä ehkä kaksi sekuntia sitten lähti juoksee.

Paikallamakuu:  Otin eka ihan varmana siitä että pysyy niin minuutin paikallamakuun , mutta 45 sekuntin paikallaolo ajan jälkeen nousi. Mä sitten tympäännyin ja otin sitten puolen minuutin , sen pysy tosi näpsäkästi. Noin viiden metrin matkalla. Pöljä minä ihan kun koira yhtäkkiä vois pysyä minuutin jos ollaan otettu vaan puolenminuutin juttuja. Tosta jo huomas että en kunnolla jaksanu kouluttaa ja tosta epä onnistumisestakin hermostuin mutta hillihin kuitenkin etseni, ennen kuin kerkesin raivota. Seita meni ihan hölmöksi kun mä vaan seisoin siinä mykkänä.   

Perus asento:  Tää meni tosi hienosti. Kun näytin hampaat niin peruutti vähän, mutta korjasin sitten saman tien takaisin oikealle paikalla. Pölpättelin siinä ääneen kaiken laista, mutta seita vain nökötti ja välillä käskin katsoa.

Seuraus kytkettynä:  Ihan priimus seuraus, mutta lopetin yhden oksen eteen ja se ahdisti Seitaa niin se peruutti koko ajan siitä sivulta pois, sitten taas mä mökötin ja Seita hölmisty. Toisella keraa pysähyin samaan kohtaam, mutta jätin väliä ja sain hienon lopetuksen. Juoksut ja käännökset tosi hyviä.

Koira teki omistaja ei! Pöh.

Nyt varmaan lähen treenaa tohon ulos ehkä temppuja tai jotain muuta, ettei se kyllästy. (Paitsi minä se tässä kyllä tylsistyn  No eilen ja tänäänkin oli/on vähän väsyny olo niin saattaa siitäkin johtua. Jos innostun niin treenaan niin meen,  jos  taas väsyttää niin en mene sille koiralle sinne mökättää. Hihh hih. Voinhan vaan olla ulkona ja jotain irti päästämistä ja pallon rtuomista opettaa, kun tuolla on vähän luntakin.

Tuo Tuire Kaimio on paras, kun luin sen kirjaa ja opetan Seitalle sen neuvomalla tavalla hihnassa kiltisti kävelemistä, niin Seita kävelee siinä jo nyt lähes vetämättä, siitä olen todella onnellinen!!!